icon-06

Methode

Via Franse liedjes en versjes, educatieve spelletjes en verhalen leren we jouw kind Frans. Onze lesmethode is zonder twijfel uniek: leerlingen van l’Ecole d’Elise verwerven immers niet alleen losse woorden, ze kunnen er zelf ook zinnen mee bouwen. De basis voor de methode werd ontwikkeld door Geneviève Niset en haar dochter Marie, die aan het hoofd staan van Ma Petite Ecole. In de vervolgjaren gebruiken we, naast methodes van Franse uitgeverijen, ook zelf ontwikkeld les- en spelmateriaal.

Contacteer ons voor een persoonlijke kennismaking en 
extra toelichting bij onze methode.

Methode

Via Franse liedjes en versjes, educatieve spelletjes en verhalen leren we jouw kind Frans. Onze lesmethode is zonder twijfel uniek: leerlingen van l’Ecole d’Elise verwerven immers niet alleen losse woorden, ze kunnen er zelf ook zinnen mee bouwen. De basis voor de methode werd ontwikkeld door Geneviève Niset en haar dochter Marie, die aan het hoofd staan van Ma Petite Ecole. In de vervolgjaren gebruiken we, naast methodes van Franse uitgeverijen, ook zelf ontwikkeld les- en spelmateriaal.

Contacteer ons voor een persoonlijke kennismaking en 
extra toelichting bij onze methode.

Materiaal

Elke leerling krijgt bij het begin van het schooljaar een eigen werkboekje om samen met mama en/of papa de woorden thuis in te oefenen. Vijf minuutjes per dag spelenderwijs herhalen is ideaal om een solide basis op te bouwen. De leerling brengt het boekje vervolgens elke week terug mee naar de les. We frissen er niet alleen samen de woorden mee op, maar doen ook de bijhorende taalactiviteiten. Ten slotte krijgt elk kindje een CD met Franse liedjes.

 

Wil je je kind wat Frans bijbrengen? 

Schrijf je dan hier in!

Verhalen

Elk niveaugroepje is gekoppeld aan een eigen figuurtje, dat doorheen het schooljaar een vijftal verschillende avonturen beleeft. Gedurende een aantal opeenvolgende weken wordt in de klas rond hetzelfde verhaal gewerkt. Het doel van de vertelmomenten is de verbeelding van de leerlingen te prikkelen, de liefde voor boeken te stimuleren en extra woordenschat en structuren aan te brengen.